L’utilizzo della Realtà Virtuale per la revisione dei progetti

La necessità di trovare soluzioni innovative per una didattica a distanza coinvolgente è stata accolta come un’opportunità per studenti e docenti del Corso di “Modellazione Digitale Parametrica”. Le revisioni dei progetti sviluppati dagli studenti per l’esame sono state condotte utilizzando anche strumenti di Realtà Virtuale, come mostrato nel video realizzato da un gruppo di studentesse.

The sudden need to find solutions for online didactics for Coronavirus emergency measures has turned into an opportunity for students and teachers of the “Digital Parametric Modeling” course of the Degree Course in Architecture Construction and City. Thanks to this advanced didactics experimentation tutors analyzed and discussed the projects developed by students as a delivery for the final exam also using Virtual Reality tools, as shown in the video realized by a group of students.

Modellazione Digitale Parametrica A
2020-21
A. G. Biru, M. Dall’Ara, A. Gasal, G. Formato
24 marzo 2021